Studenten

Det är så mycket blandade tankar inom mig nu. Jag trodde, att efter 3 år på gymnasiet, skulle jag kunna allt. Men jag kan ännu inte allt, inte ens allt de lärt mig i skolan. Vissa saker fastnar, andra inte. Världen är så stor, och det är svårt att få grepp om den. Riktigt riktigt svårt.




Jag tröttnar ibland på livet, varför ska det vara så komplicerat? Varför kan vi inte bara få vara? Igår skämdes jag över mig själv. Jag skämdes för att jag hellre stannar hemma helt ensam än att gå på stan med familj&släkt. Det var så skööönt, att bara få vara ensam och inte göra någonting. Inte oroa mig för att folk ska tycka jag är tjock eller för att de ska ge dumma kommentarer. Inte oroa mig för om jag är osminkad osv. Studenten innebär så mycket nytt tänkte jag. Men är det verkligen så? Är det inte det gamla vanliga som återkommer om och om igen? Gymnasiet har vart rena helvetet men om jag var smal tror jag det hade varit så mycket roligare, jag hade varit en annorlunda person och vågat ta mer kontakt. Det är ju faktiskt så, att folk bemöter en tjockis på ett annat sätt.

Jag vill förändra min framtid. Nästa steg, som börjar här efter sommaren ska vara annorlunda. Då ska jag vara smal. Det är någon gång i Oktober. ÅH, herregud! Jag blir nervös bara jag tänker på tanken, snart sätter det igång. Jag har 4,5 månad på mig.

Min vikt idag, den 14nde juni 2010 : Skäms skäms på mig.... 85-86 kg ungefär
Mål 1 : 75 kg den 15. Oktober
Mål 2:  70 kg December
Mål 3:  65 kg Mars nångång
Mål 4:  60 kg Maj (i MÅL!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0